Obavijesti

Kvaka24

Komentari 14

Mnogi klijenti ne mijenjaju banku zbog cijene usluga nego im je presudan ljudski faktor'

Mnogi klijenti ne mijenjaju banku zbog cijene usluga nego im je presudan ljudski faktor'
3

U današnjem društvu banke imaju veliku ulogu u životu mnogih pojedinaca, ali i mnogih poduzeća. Bez obzira na sve veću prisutnost digitalnih usluga, kontakt s osobom i dalje je neizmjerno važan

Da je to istina, govore i mnoga istraživanja i ankete, koji navode niz razloga zbog kojih ljudi i dalje cijene osobni kontakt s nekim iz financijskog sektora i odlazak u banku. Glavni temelji svakako su povjerenje i sigurnost, zatim vrijednost "osobnoga kontakta" i fizičkih poslovnica, fleksibilnost usluga i prednost digitalnih inovacija. 

Nesporno je što nam je digitalizacija donijela do danas - ubrzanje velikog broja različitih procesa na koje smo prije trošili vrijeme. No iako je digitalizacija donijela i velik broj usluga koje se mogu obaviti "na daljinu", mnogi smatraju da njihova fizička nazočnost u banci daje osjećaj dodatne sigurnosti. Ipak, riječ je o njihovu novcu, a ako je nešto usko povezano s egzistencijom, to je onda ta valuta. 

Krediti, štednja, investicije

Razgovori o ovim temama zahtijevaju dublju i detaljniju analizu, a vrlo često ljudi pri takvim razgovorima vole osobni kontakt zbog emotivne komponente. Financijska situacija ljudima nije jednostavna tema, a razgovori uživo sa stručnom osobom koja ulijeva povjerenje pristupom i znanjem često su krucijalni kad biraju neke dodatne financijske proizvode banke. Povjerenje koje klijent izgrađuje kroz osobne susrete s bankarom igra ključnu ulogu u dugoročnim financijskim odnosima. O toj temi razgovarali smo s gospođom Anicom Vranaričić, direktoricom poslovnice RBA u Vukovarskoj ulici u Zagrebu.  

- Za dugoročno održavanje i izgradnju povjerenja s klijentima nekoliko je ključnih načina. Prije svega povjerenje, iskrena i otvorena komunikacija, dosljednost, slušanje i razumijevanje potreba klijenata, kvaliteta usluge/proizvoda, uvažavanje povratnih informacija. Rekla bih da pri ovakvom pristupu klijenti osjećaju kako su vrijedni i da je odnos s njima više od jednostavne transakcije, što im daje razlog da nam vjeruju i vraćaju se.  

- U današnjem digitalnom okruženju, u kojem je dostupnost informacija brza, a konkurencija velika, važno je očuvati povjerenje klijenta, održavati kontinuitet korištenja digitalnih alata, zaštititi klijenta, imati brzu i efikasnu podršku te ići ukorak s inovacijama jer se digitalni svijet brzo mijenja, tako da sposobnost brzog prilagođavanja na nove trendove čini razliku u očuvanju konkurentnosti – govori nam voditeljica poslovnice. 

Stariji ljudi

Populacija koja nije imala sreću "organski" savladati digitalizaciju osjeća se mnogo ugodnije i sigurnije u obavljanju svojih financijskih transakcija uživo. Zanimljivo je da istraživanja pokazuju kako je, unatoč sve većoj prisutnosti FinTech usluga, fizička prisutnost i dalje bitna za mnoge, osobito među onima koji se nisu naviknuli na digitalne platforme, a to su u najvećoj mjeri stariji ljudi.  

- U Hrvatskoj su primjetne promjene u načinu na koji klijenti pristupaju financijskim uslugama, osobito zbog ubrzanog razvoja digitalizacije. Rekla bih da je trend u Hrvatskoj jasno usmjeren prema digitalizaciji i većina klijenata koristi online usluge, no fizički odlazak u banku još ima svoju važnu ulogu, posebno među starijom populacijom i za složenije usluge jer im daje veći osjećaj sigurnosti i povjerenja. U budućnosti će digitalne usluge rasti, ali osobni kontakt neće nestati – objašnjava nam Anica te nastavlja: 

- Svakom klijentu pristupamo individualno, uz strpljenje i jasnu komunikaciju, posebno našoj starijoj populaciji. Važno je koristiti tradicionalne načine obavljanja stvari bez previše 'bankarskih' izraza. U svakom slučaju, potrebno je klijentima omogućiti da se osjećaju sigurno i ugodno te da znaju da smo tu za svaku pomoć, bilo telefonski, porukama ili osobno – objašnjava sugovornica. 

Svi klijenti koji dolaze u banku ne dolaze samo zbog transakcije nego i po podršku za svoje financijske izbore, u donošenju važnih životnih odluka, kao što su kupnja nekretnine ili planiranje mirovine. Osobna interakcija u tom kontekstu omogućuje im osnaživanje povjerenja, a to je, složit ćemo se, teško postići kroz aplikacije ili chat botove. 

Ljubaznost te individualan i jasan pristup

Klijent bilo koje banke osjećat će dobrodošlicu i važnost kad se u odnos prema klijentu uvrsti nekoliko faktora. 

- Pozitivno iskustvo dolaska klijenata u banku temelji se na nekoliko ključnih faktora: ljubaznost djelatnika, efikasnost usluga, individualni pristup i jasnoća informacija; takav pristup čini da se klijent osjeća dobrodošlim i važnim, što rezultira dugoročnim povjerenjem. Rekla bih da se klijenti odlučuju na kombinaciju izvrsnih korisničkih usluga, inovacija, etičkih vrijednosti, prilagodljivih proizvoda te stručnosti i povjerenja djelatnika, što rezultira dugoročnom lojalnošću klijenata banci. A vrlo je zanimljivo da postoji mnogo primjera u kojima se klijenti ne odlučuju promijeniti banku zbog cijene usluga nego je presudan ljudski faktor u pružanju vrhunske kvalitete usluga – otkriva nam sugovornica. 

Povratne informacije neprocjenjivo su važne

- Povratne informacije klijenata izuzetno su važne jer nam omogućuju da bolje razumijemo potrebe naših klijenata, poboljšamo svoje proizvode i usluge te razvijemo dugoročni odnos. Kroz povratne informacije, bilo da je riječ o pozitivnim ili negativnim iskustvima, imamo mogućnost prepoznati potencijalne izazove, što nam omogućuje brže reagiranje na nezadovoljstvo klijenta i smanjenje eventualnih reklamacija.

- Osobni odnos s klijentima ima neopisivu vrijednost u svakodnevnom poslovanju jer ide mnogo dalje od jedne jednostavne transakcije. Njegovanje tih odnosa temelji se na međusobnom povjerenju, poštovanju i prilagodbi na potrebe klijenata, što nam daje dugoročne pozitivne učinke s obje strane. 

U odnosima u kojima se njeguje povjerenje, kao što je ono koje banka osigurava svakom svojem klijentu, ono će biti od neopisive važnosti i kad je riječ o eventualnom skepticizmu prema digitalnim uslugama u današnjem modernom svijetu. No i u takvom slučaju, banka će prilagoditi svoj pristup; 

- Primjerice, generacija Z odrasla je u eri interneta, pametnih telefona, društvenih mreža te je jasno da su duboko povezani s digitalnom tehnologijom, pa se samim time brže i lakše snalaze pri ugovaranju novih produkata. S takvim klijentima nerijetko dolazimo do zajedničkih rješenja ukoliko postoje barijere kod provedbe transakcija online. Rekla bih da, općenito, velika većina klijenata pokazuje interes prema digitalnim uslugama. Naravno da postoje i klijenti koji su skeptični zbog nesigurnosti, straha od nepoznatog, nedostatka vještina, možda loših iskustava iz prošlosti, no zato smo mi tu za svaku pomoć, podršku i edukaciju – završava razgovor Anica. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 14
Podnošenje Prijava poreza na dobit za 2024. godinu
SVE ŠTO TREBATE ZNATI

Podnošenje Prijava poreza na dobit za 2024. godinu

Uskoro ističe rok za prijavu poreza na dobit za 2024. godinu. Tko je obveznik podnošenja prijave, koju dokumentaciju treba priložiti PU i sve ostale bitne informacije saznajte od ovlaštene porezne savjetnice
Od 1. 3. 2025. značajno je povećana novčana potpora za roditeljski dopust
RODITELJSKI I OČINSKI DOPUST

Od 1. 3. 2025. značajno je povećana novčana potpora za roditeljski dopust

Prava roditelja i njemu izjednačene osobe na vremenske i novčane potpore uređena su Zakonom o rodiljnim i roditeljskim potporama
Fokusirani ste na ispunjavanje obaveza prema drugima i ne mislite na sebe? Riješite to
STRATEGIJA ŽIVOTA

Fokusirani ste na ispunjavanje obaveza prema drugima i ne mislite na sebe? Riješite to

Tijekom mentoriranja poduzetnika i vlasnika Iva Belé, poslovna savjetnica i trenerica, je spoznala da im uz sva znanja koja imaju nedostaje osobna strategija. Što to znači? Ne vode kvalitetan život u svim područjima