Obavijesti

Tech

Komentari 31

Novi Yugo mogao bi zaluditi svijet: 'Nostalgija im je plus, ali morat će biti povoljni za narod'

Novi Yugo mogao bi zaluditi svijet: 'Nostalgija im je plus, ali morat će biti povoljni za narod'
12

Srbin dr. Aleksandar Bjelić vodi projekt nove verzije Yuga, čiji bi prototip trebao biti zvijezda Expa 2027. u Beogradu. Bit će dostupan kao benzinac, a o njemu će ovisiti i kasniji modeli

Oštri izlomljeni rubovi, no u malo modernijoj izvedbi. Posebno dizajnirana tanka LED svjetla, karakteristične bočne linije, kvake uvučene u vrata te veliki kotači s niskoprofilnim sportskim gumama i aluminijskim naplacima. Naravno, tu je i dobro poznati logo – karakteristično slovo Y.

Tako izgleda nacrt moderne verzije Yuga, automobila koji je obilježio jugoslavensku autoindustriju. Predstavljanje dizajnerskog modela očekuje se do kraja ove godine, a konačni prototip trebao bi biti prikazan 2027. na izložbi Expo u Beogradu, objavili su u emisiji "SAT".

Voditelj projekta je prof. dr. Aleksandar Bjelić iz njemačke konzultantske kompanije Bjelić&Barth. Osigurao je prava na međunarodni zaštitni znak marke, a dizajn novog Yuga nacrtao je srpski dizajner Darko Marčeta. Već su prve skice uspješno prenijele prepoznatljiv duh izvornog modela te pokazale kako i dalje postoji interes za razvojem, ali i kupnjom "jugoslavenskog automobila".

VIDEO Ovako su Amerikanci reklamirali Yugo: 'Pouzdanost mu je drugo ime. Više slobode!'
VIDEO Ovako su  Amerikanci reklamirali Yugo: 'Pouzdanost mu je drugo ime.  Više slobode!'

Prema prvim dostupnim podacima, u početku bi javnosti trebala biti dostupna verzija s dvojim vratima.

- Njegova tehnička osnova bit će platforma etabliranog industrijskog partnera. Sigurno je da će automobil biti moderan, štedljiv i u skladu sa svim sigurnosnim standardima - rekao je Bjelić, ali nije otkrio s kojom automobilskom tvornicom surađuje.

Iako su planirali električnu verziju, prvi primjerci imat će klasični benzinski motor. To bi mu trebao donijeti nižu cijenu i pouzdanost. Već se sad nagađa kako bi mogao koštati oko 13.000 eura.

Iako je njegov uspjeh tek u sferi teorije, već je spomen Yuga razbudio bivše i sadašnje vlasnike tog sad već oldtimera. Iako ih je u Hrvatskoj sve manje, i dalje ga je moguće kupiti u dobrom stanju i za relativno mal novca u odnosu na konkurenciju.

Nostalgija je plus

- Kad netko kaže 'Yugo', odmah postanem nostalgičan jer mi je to bio prvi auto. Rođen sam u to doba kad se motorizirala naša zemlja, a jugići su bili pristupačni. Za razliku od Peglice, Yugo je davao komociju. Kad sjednem u njega, vraća me u lijepe dane mladosti. U njemu je bio stalno prisutan poseban miris, nije bilo neke izolacije, a ako se vrata nisu zatvorila, bio je to samo znak da ih morate jače lupiti. Nije bilo peludnih filtara, a ako je smrdjelo po benzinu, odmah ste znali što na njemu ne valja - rekao nam je Hrvoje Čižmek, zaljubljenik u stara vozila, član Oldtimer kluba Sesvete i vlasnik Yuga.

Par iz Belgije u Yugu 55 putuje Europom: 'Idemo po državama bivše Juge, vraćamo ga kući...'
Par iz Belgije u Yugu 55 putuje Europom: 'Idemo po državama bivše Juge, vraćamo ga kući...'

Svojedobno je u Yugu vozio i autoutrke po Lijepoj Našoj.

- Sada davne 2007. složio sam prvog trkaćeg Yuga. Ostvario sam i prve rezultate te je ostao u lijepom sjećanju. Bili su ti auti konkurentni u tehničkim disciplinama, relativno jeftini za dogradnju i servise - rekao je Čižmek.

Njegov sadašnji, proizveden 1990., pripast će, kaže, njegovoj kćeri čim napuni 18 godina.

- Rekao sam joj da će ga voziti čim bude mogla. Ako želi, može ga i prodati te kupiti sebi nešto u čemu će joj se kvariti elektronika - napominje kroz smijeh Čižmek.

Dijelovi se i dalje mogu pronaći, i to uglavnom u Srbiji, gdje su zadnji modeli proizvedeni 2008. Novi model Čizmeku se čini privlačan, no kaže kako proizvođače čeka mnogo posla.

- Meni je fora. Ide u smjeru izgleda starijeg modela, prati trend LED rasvjete, a vjerojatno će imati sve što se danas nudi, od klime do moderne elektronike. Vjerujem da će prodajna filozofija ići u smjeru nostalgije, što je plus, ali i cijena će imati ulogu. Morat će biti realni i, ako ne budu pristupačni kupcima, teško da će proći - kaže Čižmek.

Sve ih je manje

Poznati zagrebački urar i predsjednik Oldtimer kluba Zagreb, Dalibor Lebarović, kaže nam kako starih modela Yuga sve manje ima na ulicama.

- Za ono doba to je bio dobar auto, lijep, imao je svoju liniju i stil. Danas ih nema toliko puno jer zaljubljenici u oldtimere traže neke druge modele. Nije bio skup, pa ljudi u njih nisu ulagali mnogo novca. Puno ih je imalo problema s korozijom. Oni su već dvije-tri godine nakon proizvodnje imali rupe na pragovima. Nisu ih štedjeli jer su ih vozili svaki dan - kaže Lebarović.

Kako uparkirati 'jugić'? Parkiraš ga pa pomakneš. Doslovno... 'Ajde napravite to s BMW-om!'
Kako uparkirati 'jugić'? Parkiraš ga pa pomakneš. Doslovno... 'Ajde napravite to s BMW-om!'

No za razliku od drugih oldtimera, Yugo je danas jedan od rijetkih koji mogu normalno prijeći udaljenost između Zagreba i Splita.

- Mnogi stari auti to ne mogu. Nemaju niti grijanje, za razliku od jugića. Imali su i poštene kočnice - kaže za kraj Lebarović.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 31
Alarm u Nvidiji zbog AI čipova Huaweija u Kini. Kako američka zabrana pomaže kineskom divu
HUANG NA SASTANKU U KONGRESU

Alarm u Nvidiji zbog AI čipova Huaweija u Kini. Kako američka zabrana pomaže kineskom divu

Prošlog je mjeseca Nvidia priopćila da je Trumpova administracija zatražila obustavu prodaje najnovijeg čipa za Kinu, a Huawei je uskočio pripremajući masovne isporuke čipa koji bi konkurirao Nvidijinim
Appleu pala dionica, trošak od carina 900 milijuna dolara, ali strahuju što će biti iza lipnja
NESIGURNOSTI ZBOG TRUMPA

Appleu pala dionica, trošak od carina 900 milijuna dolara, ali strahuju što će biti iza lipnja

Appleov šef Tim Cook naglašava da je trenutno teško donositi prognoze dalje od lipnja jer ne znaju što će se događati s carinama.
Šok za fanove. Ništa od GTA 6 ove godine. Rockstar objavio vijest koje su se svi bojali!
ROCKSTAR ODGODIO IGRU

Šok za fanove. Ništa od GTA 6 ove godine. Rockstar objavio vijest koje su se svi bojali!

Popularni publisher objavio je da fanovi mogu očekivati izlazak novog nastavka jednog od najpopularnijih serijala na svijetu, 26. svibnja 2026.