Obavijesti

Promo sadržaj

Iznajmljivači pripazite na dinamiku cijena u ovoj sezoni

Iznajmljivači pripazite na dinamiku cijena u ovoj sezoni

Struktura tržišta odakle gosti dolaze u Hrvatsku prolazi kroz značajne promjene – tradicionalna zapadnoeuropska tržišta bilježe pad interesa, dok izvan europska tržišta bilježe rast potražnje

Od završetka prošle sezone do danas, glavne teme među privatnim iznajmljivačima su porezna opterećenja i rast cijena, na koje su gosti sve osjetljiviji. No, u bilo kojoj gospodarskoj grani "pravilno" određivanje cijena ključno je za uspješno poslovanje.  

Struktura tržišta odakle gosti dolaze u Hrvatsku prolazi kroz značajne promjene – tradicionalna zapadnoeuropska tržišta bilježe pad interesa, dok izvan europska tržišta bilježe rast potražnje. No, ovaj porast lakše nadomješta noćenja u hotelima, pogotovo u većim gradovima i popularnijim destinacijama, što znači da osim velike konkurencije novo registriranih smještaja, privatni smještaj u manjim mjestima nailazi na sve veće izazove u popunjenosti. Upravo zato, formiranje i korekcija cijena zahtijevaju pažljiv pristup
 
U razgovoru s Ivanom J., voditeljicom odjela privatnog smještaja, iz Adriagate-a, željeli smo saznati kako pravilno definirati cijene smještaja, biti konkurentni i uspješni u sezoni 2025

"Digitalni alati za dinamičko određivanje cijena su sve prisutniji, no klasične metode istraživanja i proučavanja također mogu biti uspješne", poručila nam je Ivana. Iz razgovora s njom izdvojili smo nekoliko ključnih smjernica koje mogu pomoći svakom iznajmljivaču, a kojih će se dotaknuti i na edukacijama za iznajmljivače organizirane kroz ožujak i travanj.  

Analiza tržišta i konkurencije 

Prvi korak u postavljanju konkurentnih cijena je istraživanje tržišta. Iako ne koristite alate za automatsku analizu, možete ručno pregledati ponudu na danas najpopularnijim platformama za oglašavanje smještaja. 

Usporedite slične objekte u vašoj regiji – lokacija, veličina, sadržaji i recenzije igraju ključnu ulogu. 
Pratite sezonske varijacije cijena – koje su cijene u visokoj, srednjoj i niskoj sezoni? 
Zabilježite koliko se često objekti u vašem području rezerviraju što vam uvelike može pomoći oko definiranja minimalnog boravka i samih cijena.  
Savjet iz Adriagate: Koristite Excel tablicu ili jednostavan rokovnik za vođenje evidencije. Trebat će vam dva do tri tjedna za kvalitetnu usporedbu. 

Sezonalnost i utjecaj potražnje 

Turistička sezona u Hrvatskoj jasno se dijeli na četiri razdoblja: 

  • Visoka sezona (srpanj-kolovoz): Najveće cijene zbog najveće potražnje.   

  • Srednja sezona (lipanj, rujan): Cijene su nešto niže, ali je i dalje dobra popunjenost. Niska sezona (listopad-svibanj): Najniže cijene i manja potražnja. 

  • Blagdani i eventi: Posebni događaji (npr. Uskrs, Advent, festivali) mogu povećati potražnju. 

Savjet iz Adriagate: Ako rezervacije pristižu u uobičajenom ritmu na koji ste navikli, korekcije cijena nisu nužne. No, ako prođe nekoliko tjedana ili čak mjeseci bez novih rezervacija – osobito nakon siječnja – tada je ključno analizirati cjenovne trendove u destinaciji i prilagoditi cijene kako biste ostali konkurentni. 

 

Popusti i fleksibilnost cijena 

Popusti i fleksibilnost cijena ključni su za popunjavanje određenih termina, naglašavaju u Adriagate-u. Postoje određena pravila koja se provode i koja gosti očekuju: 

First minute popusti – za goste koji rezerviraju 3-6 mjeseci unaprijed (-10% do -15%).  
Last minute popusti – ako imate slobodne termine unutar 7 dana ( -30% i više).  
Duži boravci – niža cijena za 12+ noćenja (-5% do -10%) ili 1 dan gratis. 

Zanimljivost iz Adriagate: Prema analizi rezervacija u 2024. godini iz Adriagate-a navode kako gosti koji rezerviraju početkom godine, osim što biraju kvalitetniji smještaj, njihove prosječne rezervacije su dužeg trajanja, te ostvaruju veću vrijednost u usporedbi s kasnijim rezervacijama gdje u prvi plan ulaze last minute popusti koji nekad prelaze i više od 40% početno postavljene cijene. 

Minimalni boravak i pravila rezervacije 

Tijekom vrhunca sezone (srpanj-kolovoz) postavite minimalni boravak od 3-5 dana. U predsezoni i posezoni možete prihvatiti kraće boravke (1-3 dana) kako biste povećali popunjenost. Vodite računa da domaći gosti često rezerviraju u zadnji trenutak i biraju kraće boravke uz povoljnije cijene, pa ako su oni vaša ciljana skupina radije držite minimalni boravak ne duži od 2 do 3 dana.  

Savjet Adriagate-a: Ono što je jako važno i na što u Adriagate-u posebno naglašavaju  je pravovremena reakcija na kraće termine koji ostanu prazni između rezervacija.  

Osigurajte maksimalan broj rezervacija u nadolazećoj sezoni uz Adriagate 

Ključ uspjeha leži u pravilnoj strategiji sezonalnosti, fleksibilnosti i kontinuiranom praćenju tržišta. Adriagate ovaj kompleksan posao uz odgovarajuće alate koristi i primjenjuje na smještaju koji vodi. Naravno, uvijek je prisutna komunikacija s iznajmljivačima, a sve se radi uz njihovu suglasnost i podršku. Dobra komunikacija i odnosi povjerenja ključni su u bilo kojem poslovnom uspjehu. 

Kako prilagoditi cijene pametno i osigurati maksimalnu popunjenost u nadolazećoj sezoni, te za sva pitanja o suradnji s Adriagate, najvećom hrvatskom tvrtkom specijaliziranom za kratkoročni najam, javite se na broj telefona 021 271 870 ili email info@adriagate.com. Također, možete posjetiti njihove poslovnice u Biogradu na Moru, Vodicama, Primoštenu, Splitu, Trogiru, Crikvenici, Omišu i Hvaru.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Počela je proizvodnja EPAL - Euro paleta bez emisija CO₂ - i to u Hrvatskoj
PROMO

Počela je proizvodnja EPAL - Euro paleta bez emisija CO₂ - i to u Hrvatskoj

U Svetoj Heleni (Rakovec) pokrenuta je prva hrvatska tvornica paleta s potpuno CO₂ neutralnom proizvodnjom bez emisija, s robotiziranom opremom i fokusom na održivost
Ceresit nagrađuje vašu lojalnost: nagradni natječaj “Kantu plati, euro sebi vrati!”
PROMO

Ceresit nagrađuje vašu lojalnost: nagradni natječaj “Kantu plati, euro sebi vrati!”

Uz kupnju 120 kanti Ceresit završne žbuke ostvarujete pravo na Petrol poklon karticu. Program lojalnosti traje do 31. prosinca 2025.
Bijelo Dugme i Dino Dvornik - najavljuje treći koncert u Areni Zagreb!
PROMO

Bijelo Dugme i Dino Dvornik - najavljuje treći koncert u Areni Zagreb!

Nakon dva rasprodana koncerta u ožujku, Bijelo dugme se 24. svibnja vraća u Arenu Zagreb kako bi s publikom proslavili pedeset godina nevjerojatne glazbene karijere