
Nasred Zadarskog kanala sudarili su se trajekt Ugljan i jedrilica kojom je upravljao slovenski državljanin. Nije bilo ozlijeđenih, a Slovenca je iz mora izvukla posada trajekta
Nasred Zadarskog kanala sudarili su se trajekt Ugljan i jedrilica kojom je upravljao slovenski državljanin. Nije bilo ozlijeđenih, a Slovenca je iz mora izvukla posada trajekta
Trajekt Ugljan udario u 12.34 sati u Zadarskom kanalu udario je u jedrilicu. Prilikom sudara, srećom, nije bilo ozlijeđenih. Trajekt je bio na jednoj od najprometnijih ruta na Jadranu, Zadar - Preko.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Krenuo je točno po rasporedu u 12.15 sati. Usred Zadarskog kanala, otprilike na tri kilometra od obale, došlo je do nesreće. Naime, čelična grdosija duga 102,2 metra pokupila je jedrilicu s jednim članom posade koji se po riječima svjedoka spasio skokom u more. Nesreće u Zadarskom kanalu su rijetke, a ne pameti se kad se dogodilo nešto ovakvo drastično. Što se točno dogodilo utvrdit će policija i pripadnici Lučke kapetanije. Iskusni kapetan koji je dva desetljeća karijere proveo na liniji Zadar-Preko objasnio je uvjete na moru i ponovio pravila.
- Koliko vidim, dan je dobar, vremenski uvjeti su na moru odlični, nema magle, vjetra, vidljivost je dobra - kaže nam kapetan te dodaje kako su pomorski zakoni različiti od onih s kopna, ali da su vrlo precizni.
- Pravila o izbjegavanju sudara na moru su vrlo jasna i nema mjesta za pogreške ili kršenja tih pravila. Jedrilica ako ima razvijena jedra smatra se brodom s ograničenom mogućnosti manevriranja i ima prednost prilikom izbjegavanja sudara. Situacija se mijenja ako jedrilica plovi na motorni pogon, onda se smatra jednakom drugim motornim brodovima po pravima i obvezama - kazuje kapetan koji se živo sjeća svih nezgoda i nepromišljenosti ljudi koji dolaze na morski odmor.
- Jako su česti slučajevi neznanja skipera na jedrilicama, ali prema pravila o izbjegavanju sudara na moru brod koji dolazi s lijeve strane dužan je ustupiti prednost brodu koji dolazi preko njegove desne strane. Ako brod koji je dužan ustupiti prednost to ne radi, onda nastupa i logika, tada i plovilo koje je u prednosti preuzima sve radnje kako bi se sudar izbjegao - kazuje kapetan.
Na moru se najčešće sve havarije i izbjegnu i to tako da brod u prednosti može ugasiti motore, napraviti krug.
- U takvim slučajevima, ako i do nesreće dođe, onda se govori i podijeljenoj krivnji - zaključuje kapetan.
Jedrilica je neko vrijeme kružila po površini i to bez jarbola, pa se pretpostavlja kako je bio uključen autopilot.
Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture potvrdilo je ne nema ozlijeđenih u pomorskoj nesreći, kao i da nema onečišćenja mora. Voditelja jedrilice, slovenskog državljanina, iz mora je izvukla posada trajekta.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+