Od potpisivanja Sporazuma o sukcesiji SFRJ 1992. Hrvatska inzistira na tome da brod, čija je matična luka Split, pripadne Hrvatskoj, ali do sada nije pronađeno bilateralno rješenje.
Radman u Crnoj Gori obišao jedrenjak Jadran oko kojeg se sporimo više od 30 godina
Tradicionalno, u sklopu obilježavanja Dana hrvatskog naroda u Crnoj Gori koji se obilježava 13. siječnja 2024., hrvatski politički vrh sudjeluje na proslavi. Ove godine je Hrvate posjetio ministar Gordan Grlić-Radman. Ministar se na svom X profilu pohvalio kako je posjetio i školski brod Jadran koji od raspada SFRJ stvara tenzije između Podgorice i Zagreba.
Naime, nakon raspada Jugoslavije, brod Jadran su koristile Oružane snage Savezne Republike Jugoslavije, a nakon razlaza Srbije i Crne Gore brod je ostao u Crnoj Gori.
Od potpisivanja Sporazuma o sukcesiji SFRJ 1992. Hrvatska inzistira na tome da brod, čija je matična luka Split, pripadne Hrvatskoj, ali do sada nije pronađeno bilateralno rješenje.
Taj brod crnogorska mornarica koristi za obuku svojih mornara a Pomorski fakultet u Kotoru za obuku studenata. Brod također služi kao mjesto na kojem crnogorske vlasti ugošćuju visoke goste.
Sporna obnova
Krajem prošle godine More.hr je pisalo o spornom brodu. Jedrenjak star 90 godina nasušno treba remont, no natječaj za posao je izazvao skandal. Ministarstvo obrane Crne Gore na natječaju je prihvatilo ponudu koju je dala tvrtka Incom iz Podgorice, uz obrazloženje da je najjeftinija. Problem je što spomenuta tvrtka nema veze s obnovom brodova, a pogotovo s ugradnjom novih čeličnih sajli.
Crnogorski brodograditelj Nenad Bokovac čija ponuda je odbijena, upozorava da bi tvrtka koja nema veze s brodogradnjom mogla napraviti dodatnu štetu.
Brod je prošle godine izazvao diplomatski skandal. Naime, tada je ministar Anušić tijekom posjete Crnoj Gori kritizirao crnogorskog ministra obrane zbog stavova o brodu i otkazao sastanak.