
Gradnja bi trebala početi u listopadu i to na tri lokacije. Rok završetka radova je 30 mjeseci, dok ukupna vrijednost projekta je 2,7 milijardi kuna
News
Komentari 55Gradnja bi trebala početi u listopadu i to na tri lokacije. Rok završetka radova je 30 mjeseci, dok ukupna vrijednost projekta je 2,7 milijardi kuna
Potpisan je ugovor o modernizaciji i gradnji prve dionice željezničke pruge Zagreb - Rijeka, što znači da se očekuje realizacija najvećeg infrastrukturnog projekta u povijesti moderne Hrvatske, javlja Jutarnji list.
Naime, radi se o dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac, dugačkoj 44 kilometra, a vrijednost ugovora je 1,7 milijardi kuna bez PDV-a.
Navodno bi ovih dana za taj projekt trebala biti izdana i građevinska dozvola, a gradnja bi trebala početi u listopadu i to na tri lokacije. Rok završetka radova je 30 mjeseci, dok ukupna vrijednost projekta je 2,7 milijardi kuna.
Iako je Europska komisija prije dvije i pol godine odobrila sufinanciranje projekta s 85 posto sredstava. Gradnja počinje tek sada jer je odabir izvođača trajao gotovo dvije godine zbog 14 žalbi.
Radovi obuhvaćaju rekonstrukciju postojećeg i gradnju novog kolosijeka, rekonstrukciju nekoliko postojećih kolodvora i stajališta, ugradnju novih signalno-sigurnosnih uređaja itd. Rekonstrukcijom postojećeg i gradnjom drugog kolosijeka ova će dionica biti osposobljena za najveću dopuštenu brzinu 160 km/h, izuzev na području Mavračića, Jastrebarskog i Karlovca, gdje će ona biti 120, odnosno 140 km/h zbog prostornih ograničenja, piše Jutarnji.
Pruga Zagreb - Karlovac dio je projekta gradnje nizinske pruge od Rijeke do Botova na granici s Mađarskom te je njegov najsloženiji i najskuplji dio. Procjenjuje se da bi modernizacija i gradnja cjelokupne pruge od Zagreba do Rijeke mogla završiti 2035. godine, a procijenjen trošak tog pothvata je oko 2,8 milijardi eura.
Osim dionice Hrvatski Leskovac - Karlovac, riječ je o dionicama Karlovac - Oštarije, Oštarije - Škrljevo i Škrljevo - Tijani - Rijeka.
Najsloženiji i najskuplji dio je od Karlovca do Rijeke dug 110,5 kilometara. Pruga prolazi zahtjevnim terenom te se na dijelu od Karlovca do Rijeke planira gradnja čak 21 mosta i vijadukta, 19 tunela i galerija.
Od 120 kilometara pruge, čak 69,5 kilometara u tunelima te na vijaduktima i mostovima. Ukupna dužina tunela bit će 56,7 kilometara.
Zbog sigurnosnih razloga trebat će iskopati i 113,4 kilometara tunela.
U HŽ- u procjenjuju da bi dionica Škrljevo - Rijeka trebala biti sljedeća za gradnju.
Za sada EU sufinancira gradnju dionice Hrvatski Leskovac - Karlovac, no očekuje se da će u konačnici s 85 posto europskih sredstava biti financirana gradnja i modernizacija cijele pruge Zagreb - Rijeka.
Nakon završetka očekuje se da bi teretni vlakovi niskom prugom do mađarske granice mogli stići za pet sati uz prosječnu brzinu od 120 kilometara na sat.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+