Riječ je o radovima vrijednim 17,7 milijuna eura, a realizacijom ovog projekta u cijelosti bi se trebao rasteretiti prsten oko Rijeke, posebno tijekom ljetnih mjeseci. Radovi će biti gotovi početkom 2027. godine
Počinju radovi na čvoru Matulji. Butković: 'Ovo je važan projekt'
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u utorak je sudjelovao na uvođenju izvođača u posao na projektu Dogradnja čvora Matulji na dionici A8, čvor Učka - BINA Istra.

Tri ključne točke izgradnje
Riječ je o radovima vrijednim 17,7 milijuna eura koje će izvoditi GP Krk d.d., a obuhvatit će dogradnju sjevernog kolnika čvorišta „Matulji - Opatija“ - odnosno izgradnju sjevernog vijadukta Živice duljine oko 200 metara te izvedbu novih rampi 1 i 2.
Zatim će raditi rekonstrukciju postojećeg vijadukta Živice, izvedbu rampe 3 i rekonstrukciju rampe 4 kojom se spaja A8 sa rotorom na DC8.
Uklonit će i izgraditi novi putni prijelaz preko punog profila autoceste (Jankovićeva cesta) uz organizaciju privremenih regulacija lokalnog prometa u fazi izgradnje.
Spoj Ipsilona i mreže autocesta
Kako je rekao ministar Butković, radi se o vrlo važnom projektu budući se događa u Općini Matulji, ali i na ulazu u Opatiju te predstavlja spoj Istarskog ipsilona, čija je izgradnja u završnoj fazi, sa ostatkom autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj.

- Ovdje će se, slikovito rečeno, spojiti A8 i A7 te će se realizacijom ovog projekta u cijelosti rasteretiti prsten oko Rijeke i više nećemo imati nikakvih zapreka i zaustavljanja. Time će se ublažiti prometna zagušenost, posebno tijekom ljetnih mjeseci - rekao je ministar Butković naglasivši da će ulaz u Opatiju i Matulje biti riješen na adekvatan način. Dodao je da su dobili respektabilnog izvođača, te da će radovi biti gotovi negdje početkom 2027. godine, kada bi trebao i Istarski ipsilon u cijelosti biti gotov do čvora Matulji, a kojeg uspješno provodi Bina Istra.
Zahvalio je Općini Matulji koja je odigrala značajnu ulogu u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, ali i Hrvatskim autocestama te podsjetio na nedavnu izgradnju čvora Trinajstići, koji je otvoren prošle godine i čvora Orehovica, koji je gotov te će kroz mjesec dana biti u funkciji. Zaključio je kako se svime navedenim nastavlja s kontinuiranim ulaganjima u cestovnu infrastrukturu oko Rijeke.

Načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela rekao je kako je riječ o ozbiljnom projektu koji će donijeti suvremena prometa rješenja i riješiti prometna zagušenja u Matuljima.
- Drago mi je da se suradnja uključenih institucija nastavlja te da zajedno radimo i na izgradnji autocestovnog čvora na Miklaviji, gdje će naša najveća radna zona konačno dobiti izravan ulaz s autoceste. Također, istovremeno radimo na nekim drugim prometnim rješenjima koja će smanjiti gužve kroz Matulje, primjerice izgradnja rotora u centru Matulja - rekao je načelnik Kinkela te naglasio kako je infrastruktura glavni čimbenik učinkovitog prometa, protoka roba, ali i turizma.
Boris Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, izrazio je zadovoljstvo ovim projektom te je rekao kako je riječ o vrlo značajnoj investiciji za ovo područje, kojim će se bitno podiči protočnost za lokalni promet, a postojeće autoceste A8 i A7 spojiti.