
Njemačkim medijima se požalila jedna Splićanka koja je ostala frapirana kada je vidjela da je Nutella u Lidlu u Njemačkoj za trećinu jeftinija nego u tom istom dućanu u Hrvatskoj.
News
Komentari 2Njemačkim medijima se požalila jedna Splićanka koja je ostala frapirana kada je vidjela da je Nutella u Lidlu u Njemačkoj za trećinu jeftinija nego u tom istom dućanu u Hrvatskoj.
Hrvatska je opet u bojkotu. Organizirana neposlušnost građana pročula se sve do Njemačke u kojoj njihovi mediji pišu o takozvanoj 'Supermarket revoluciji!' Bojkot je u svojoj gospodarskoj rubrici spomenuo i Frankfurter Allgemeine Zeitung" (FAZ), piše Deutsche Welle.
- Štrajk mušterija protiv ‚besramnih cijena' u supermarketima - vrišti na naslovnici teksta u kojoj autor navodi kako su visoke cijene već neko vrijeme problem u Hrvatskoj, što su na svojoj koži već osjetili turisti.
- Visoke cijene u Hrvatskoj su već dulje vrijeme problem. Turisti koji su imali osjećaj da su ih ugostitelji, hotelijeri, iznajmljivači brodica i uprave nacionalnih parkova 'oderali', mogu o tome satima pričati. No sada je i domaćima voda došla do grla - pišu Nijemci.
Njemačkim medijima se požalila jedna Splićanka koja je ostala frapirana kada je vidjela da je Nutella u Lidlu u Njemačkoj za trećinu jeftinija nego u tom istom dućanu u Hrvatskoj.
Isto vrijedi i za maslac. I to u Njemačkoj, gdje je kupovna moć dva i pol puta viša nego u Hrvatskoj.
- I dok ukupni troškovi kućanstava u Hrvatsko iznose samo 75,7 posto srednje vrijednosti u Europskoj uniji, troškovi za životne namirnice su sa 103,5 posto čak viši od onih u Njemačkoj - piše FAZ.
Nijemci pišu da je bojkot doveo do pomaka.
- I unatoč činjenici da se šoping u velikom broju slučajeva samo pomiče na neki drugi dan u tjednu, maloprodaja i političari su reagirali". I to smanjenjem cijena za mnoge proizvode. I politika reagira uvođenjem gornjih granica cijena proizvoda - pišu Nijemci, ali dodaju da bi to mogao biti dvosjekli mač.
- Utjecanje na cijene može, doduše, kratkoročno ublažiti cijene važnih proizvoda, no ono ne rješava duboke probleme vezane uz neučinkovite dostavne lance kao i slabu tržišnu konkurenciju - citirali su tekst hrvatskog ekonomista Luke Šikića.
Turistička sezona će uništiti bojkot
Ana iz Splita navodi da u Dalmaciji uskoro počinje sezona i da će trgovački lanci vjerojatno čak i povećati cijene proizvoda.
- Turisti prihvaćaju te cijene, ali ja ovdje nisam dva ili tri tjedna, ja živim ovdje - rekla je Ana. Cijenama u Hrvatskoj bavi se i dnevnik Münchener Merkur.
U članku pod naslovom „Velike promjene u supermarketu – promjene s gornjom granicom cijena se tiču i turista", navode se sve mjere koje je hrvatska vlada poduzela kako bi snizila cijene osnovnih proizvoda u samoposluživanjima.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+