
Ispostavilo se da projektanti nisu uopće uzeli u obzir postojanje Aleje skulptura, koja se na tom mjestu počela stvarati još prije 40-ak godina, zbog čega su umjetnine našle na putu predviđene trase i time u opasnosti.
News
Komentari 2Ispostavilo se da projektanti nisu uopće uzeli u obzir postojanje Aleje skulptura, koja se na tom mjestu počela stvarati još prije 40-ak godina, zbog čega su umjetnine našle na putu predviđene trase i time u opasnosti.
Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) zatražilo je u srijedu da se, uz uvažavanje jedinstvenosti i vrijednosti Aleje skulptura na savskom nasipu, nove sadržaje, kao što je Greenway biciklistička staza koja se ondje radi, oblikuju i prilagođavaju postojećoj situaciji.
HDLU je primio dopis Gradskog ureda za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove s utvrđenim problemom u izvođenju projekta na dionici gdje je skulptura Zvonimira Lončarića.
Dvanaest skulptura uglendih hrvatskih kipara došlo je ovih dana u središte pozornosti budući da su tik do njih došli radovi na izgradnji pješačko-biciklističke staze "Greenway" koja povezuje slovensku granicu, Zagreb i Zagrebačku županiju.
Ispostavilo se da projektanti nisu uopće uzeli u obzir postojanje Aleje skulptura, koja se na tom mjestu počela stvarati još prije 40-ak godina, zbog čega su umjetnine našle na putu predviđene trase i time u opasnosti.
Podsjetivši da je projekt napravila bivša vlast, gradonačelnik Tomislav Tomašević je najavio da će problem riješiti i u suradnji s HDLU-om promijeniti projekt i korigirati trasu.
Grad je poslao cjelokupnu dokumentaciju projekta, nakon čega su predstavnici HDLU-a izašli na teren, pregledali projekt i Gradu uputili analizu stanja.
Kako se ističe u priopćenju, autor Aleje skulptura na savskom nasipu Ratko Petrić, precizno je definirao sve parametre koji je određuju, među kojima su i oni o udaljenosti skulptura, veličini i visini postamenata, liniji rasprostiranja skulptura na nasipu, pa i postojećih dvanaest skulptura treba čuvati, ne samo u njihovom individualnom materijalnom identitetu, već i kao ambijentalnu cjelinu.
Ocijenili su da treba sačuvati njihove međusobne odnose i suodnose s ukupnim ambijentom i sveobuhvatnim i okružujućim prostorom, a svako premještanje skulptura bilo bi neprihvatljivo, niti je preporučljivo zadirati u temelje postojećih skulptura. Sve skulpture potrebno je zaštititi dva metra visokom drvenom ogradom, odmaknutom oko pola metra od svake skulpture.
„Pojedine skulpture staza bi trebala zaobići s lijeve strane, pa se vratiti u prvobitno planirani pravac kretanja. Nije potrebno stazom zaobilaziti sve skulpture, već samo nekoliko njih koje su prema postojećem projektu preblizu stazi, odnosno staza se njima previše približila pa zadire u temelj ili dio skulpture prelazi rub staze”, dodaju iz HDLU-a.
Preporučuju da staza zaobiđe „Putokaz” Zvonimira Lončarića, „Kotač vremena” Milene Lah, Mačku” Branka Ružića, „Čovjeka s kolutom” Mladena Mikulina, „Žabinjak” Stjepana Gračana i „Kapi” Ratka Petrića.
Navode da bi idealna udaljenost bila bi najmanje 150 centimetara postamenta odnosno najšire točke skulpture bez postamenta od staze Greenway, a i da bi veliki informativni panoi Grada Zagreba i Hrvatskih voda, kao i informativna ploča, trebali biti premješteni jer konkuriraju skulpturama i remete vizualno jedinstvo same aleje.
Predlažu da se uvede rasvjeta za svaku individualnu skulpturu, te izrade jedne informacijske table sa svim skulpturama te ujednačeno obilježavanje individualnih skulptura.
„Aleja skulptura nije završena te predviđa postav još čak 10 skulptura, pa predlažemo nastavak izgradnje Aleje skulptura te predviđanje budućih pozicija skulptura prilikom projektiranja staze Greenway te okolnih sadržaja i opreme”, ističu. iz HDLU-a.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+