
Krajem siječnja 2024. godine 53- godišnji muškarac doživio je infarkt. Pokušali su dobiti brzi brod za medicinski prijevoz, ali nitko se nije javio na telefon. Do Rijeke su ga vozili trajektom i osobnim automobilom
News
Komentari 20Krajem siječnja 2024. godine 53- godišnji muškarac doživio je infarkt. Pokušali su dobiti brzi brod za medicinski prijevoz, ali nitko se nije javio na telefon. Do Rijeke su ga vozili trajektom i osobnim automobilom
Ovo što se dogodilo na Lastovu s hitnom medicinskom brodicom nije prvi takav slučaj u Hrvatskoj. Imali smo mi i ranije slučaj na Rabu, kada su čovjeka gotovo pet sati prevozili do bolnice u Rijeci. Bio je jedan od nas. Nije preživio – ukazao nam je u četvrtak tijekom razgovora Danijel Šota iz Hrvatskog sindikata hitne medicine pitajući se koliko još ljudi mora umrijeti da bi se nešto promijenilo u sustavu hitne medicinske pomoći.
Podsjetimo, riječ je o slučaju iz siječnja 2024. godine kada je 53-godišnji muškarac na Rabu u jedan u noći doživio infarkt. Tim hitne pomoći je tada na Rabu do njega stigao najbrže što je mogao, i reanimirao ga. Pokušali su pozvati brodicu za hitan medicinski prijevoz u KBC Rijeka no nitko se nije javljao na nekoliko telefonskih poziva.
Pacijent je na kraju riječku bolnicu morao biti prevezen trajektom pa automobilom, što je trajalo puno dulje nego da je brodica, koju je Rab dobio u srpnju 2023. godine, stigla upomoć. Zbog jake bure nije mogao poletjeti niti helikopter.
Kako su tada objasnili iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, posada brodice se te večeri vratila s intervencije i javila kako je uslijed brojnih intervencija oštećena te da je potrebno obaviti pregled i utvrditi nastalu štetu. No, ostalo je nejasno zašto se u trenutku poziva nitko nije javio na poziv da barem objasni kako brod nije u stanju isploviti. Time bi se barem uštedjelo dragocjeno vrijeme.
Tomislav Petrušić iz udruge Hitna uživo 194 tada je kazao kako sustav funkcioniranja nije uređen na način da su brodice dostupne 24 sata na dan.
- Svrha brodica je da budu stalno dostupne, čemu inače služe? Da naplaćuju kazne na moru, obavljaju druge poslove? Naša je ekipa pacijenta reanimirala, trebalo je krenuti u transport da se ulovi 'zlatni sat', nitko se zadužen za brodicu nije javljao. I zašto je, osim toga, pacijent nakon trajekta vožen osobnim automobilom? Zna se da je pravilna masaža srca moguća u kombiju, koji stane uz cestu, što se može napraviti u automobilu? Preko Medicinsko prijavno dojavne jedinice pokušalo se kontaktirati djelatnike Lučke kapetanije Rab kako bi se digla brza brodica, s obzirom na to da je zbog bure bila zabrana vožnje za 1. i 2. skupinu vozila, te je time bio onemogućen adekvatan transport kopnenim putem (kombijem). Međutim, nitko se nije javljao na telefon niti nakon nekoliko zvanja, te je odlučeno s pacijentom krenuti trajektom pa kopnenim putem, preko Mišnjaka i Stinice. Taj je prijevoz trajao više od četiri sata, umjesto sata, sata i pol, koliko bi trajalo brzom brodicom. Putem je pacijent ponovno arestirao, u vozilu Citroen C5, gdje je nemoguće izvoditi adekvatnu reanimaciju – naveli su tada u otvorenom pismu navedene udruge.
Ova priča, što se tiče funkcioniranja medicinskog transporta, u mnogočemu podsjeća na priču 26-godišnjeg Frana Borovine koji je osam sati i 38 minuta putovao s Lastova do Opće bolnice u Dubrovniku. Brza brodica hitne medicinske pomoći nije isplovila zbog jakog juga, a nije mogao poletjeti ni helikopter. Helikopter MORH-a nitko nije ni zvao. Mladić je preminuo.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+