Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 12
Foto: Shutterstock
ONLINE VS. OFFLINE

Trend rasta online kupnje se nastavlja: Evo što su Hrvati rekli da im je najvažnije

Prema najnovijem istraživanju Međunarodne poštanske korporacije (IPC), Hrvatima su najvažniji besplatna dostava i niske cijene proizvoda. Uz to, pitali smo naše građane na što posebno obraćaju pozornost kad je riječ o online kupnji

Sadržaj donosi: Hrvatska pošta

Zbog nedostatka vremena, koje je potrebno posvetiti offline istraživanju proizvoda, sve više korisnika odlučuje se za online trgovine prilikom kupnje. Iako online kupnja više nije nikakva novost, zanimalo nas je kakva je stvarna svijest hrvatskih potrošača o ovoj vrsti kupnje i što im je najvažnije prilikom odabira proizvoda.

Kako kupuju Hrvati?

Prema najnovijem istraživanju IPC-a, najvažniji faktor za 63% Hrvata je besplatna dostava, a cijena proizvoda slijedi s 43%. Osim toga, brzina dostave i kvalitetna korisnička podrška također značajno utječu na njihovu odluku o kupnji. Iako održivost postaje sve važniji čimbenik, još nije u prvom planu za većinu hrvatskih potrošača, koji se u većoj mjeri vode praktičnim i financijskim čimbenicima prilikom odabira webshopa.

Kao primjer, Ivana iz Zagreba ističe da joj je najvažniji kriterij brzina dostave.

- Osim brzine dostave, ono što često radim prilikom online kupovine je čitanje komentara drugih kupaca kako bi stekla bolju predodžbu o kvaliteti proizvoda. Za mene je cijena važna, ali ne nužno ključna jer preferiram dobar proizvod po povoljnijoj cijeni i bržoj dostavi - kaže. 

Overjoyed,Woman,Seated,On,Sofa,Hold,On,Lap,Small,Cardboard

Slično iskustvo ima i Marko iz Osijeka, koji, iako u početku nije razumio popularnost online kupovine, sad cijeni bržu dostavu i bolju korisničku podršku.

- Ako nešto kasni ili nije u redu, današnje online platforme za kupovinu imaju vrlo brzu reakciju i često nude neku kompenzaciju - ističe Marko s kojim se slaže i Jasmina iz Splita, koja također stavlja brzinu dostave na prvo mjesto, uz pouzdanost prodavača.

A Petra iz Rijeke pri online kupnji stavlja kvalitetu na prvo mjesto, osobito kad je riječ o tehničkim proizvodima.

- Različite web trgovine s tehničkim proizvodima naprosto su postale moj prvi izbor jer nude solidnu kvalitetu, mogu naručiti iz udobnosti vlastitog doma, a cijenim i brzu dostavu - objašnjava Petra te napominje da cijena nije uvijek presudna ako proizvod zadovoljava njezine kvalitativne kriterije.

Za Tomislava iz Dubrovnika kvalitete proizvoda, osobito kad je riječ o sportskim stvarima, nema alternativu.

- Cijena nije presudna ako je kvaliteta izvrsna - objašnjava Tomislav, koji također prati popuste prije nego što donese odluku o kupnji. Katarina iz Zadra, koja traži visoku kvalitetu proizvoda, posebno u planinarskoj opremi, ističe da, iako je skuplje nego na većini drugih webshopova, ona uvijek bira određene i provjerene dućane s kojih je naručivala jer je sigurna da dobiva dugotrajan i kvalitetan materijal. Za nju su pouzdana dostava i mogućnost povrata također ključni u procesu odlučivanja.

Što će iduće godine utjecati na online shopping?

Jedan od ključnih trendova koji će oblikovati budućnost online trgovine u 2025. godini bit će personalizacija korisničkog iskustva. Prema izvještaju McKinsey & Company, personalizacija može povećati prihod za čak od 10 do 30 posto jer kupci preferiraju brendove koji razumiju njihove specifične potrebe i želje. Napredne tehnologije, kao što su umjetna inteligencija (AI) i analiza podataka, omogućit će trgovinama da prilagode ponudu proizvoda, promocija i preporuka na temelju prethodnih interakcija kupaca. Trgovci će tako moći pružiti jedinstvena iskustva koja neće samo zadovoljiti nego i premašiti očekivanja korisnika. Personalizacija će biti ključna u stvaranju dugoročnih odnosa s kupcima jer omogućava brendovima da se istaknu u konkurentnom tržištu.

Tehnologije poput proširene stvarnosti (AR) i glasovne pretrage također će značajno utjecati na način na koji ljudi obavljaju online kupnju. Prema istraživanju Deloittea, 70% potrošača u 2025. očekuje da će koristiti AR za probavanje proizvoda ili vizualizaciju proizvoda u svojem okruženju prije nego što ih kupe. AR omogućava korisnicima da dožive proizvode na način koji nije bio moguć u tradicionalnoj online trgovini, smanjujući nesigurnost koja dolazi s kupnjom bez fizičkoga kontakta s proizvodom. Glasovna pretraga također postaje sve popularnija, s procjenama da će više od 50% online pretraga do 2025. biti obavljeno glasovnim naredbama. Ove tehnologije čine proces kupnje bržim, jednostavnijim i ugodnijim za korisnike.

Woman,Using,Smartphone,Shopping,Online,,Shopping,Cart,Icon,On,Screen

S obzirom na rastuću ekološku svijest među potrošačima, održivost postaje ključan trend u e-trgovini. Prema istraživanju PwC-a, 61% kupaca izjavljuje kako bi bili voljni platiti više za proizvode koji su ekološki prihvatljivi. Potrošači postavljaju visoke zahtjeve prema brendovima u pogledu smanjenja ugljičnog otiska, korištenja recikliranih materijala i smanjenja otpada. Održivost neće biti samo bonus za brendove nego osnovni kriterij za mnoge kupce. To će zahtijevati od trgovaca da implementiraju održive prakse u cijelom svom poslovnom procesu, od proizvodnje do pakiranja i dostave. Brendovi koji uspješno implementiraju ekološki prihvatljive strategije bit će bolje pozicionirani na tržištu, koje se sve više okreće odgovornim potrošačkim praksama.

Pouzdan partner u razvoju e-trgovine

U usponu e-trgovine jedan od pouzdanih partnera hrvatskim potrošačima već godinama je Hrvatska pošta. Osim što ulaže u razvoj tehnologija, Hrvatska pošta ulaže u svoje ljude i stalno proširuje ponudu usluga koje su usklađene s trendovima. U ponudi su već poznate usluge poput Žutoga klika, ePošte i Paket24, koje omogućuju bržu dostavu, praćenje paketa u stvarnom vremenu i širi izbor opcija za odabir mjesta i vremena dostave.

Hrvatska pošta igra ključnu ulogu u održavanju rasta e-trgovine u zemlji, s obzirom na to da je prošle godine isporučila 15 milijuna paketa. Hrvatska pošta nastavlja biti preferirani izbor za mnoge online trgovce i kupce zahvaljujući svojoj širokoj mreži i povjerenju koje uživa među korisnicima.

Sadržaj donosi: Hrvatska pošta

Komentari 12
Istražili smo što sve može Perplexity AI asistent. U jednoj stvari zaista mu nema ravnog
NEZAMJENJIV POMOĆNIK

Istražili smo što sve može Perplexity AI asistent. U jednoj stvari zaista mu nema ravnog

Umjetna inteligencija omogućila je svakome da u svakom trenutku kraj sebe ima digitalnog asistenta koji će odgovoriti na sva njegova pitanja. A kad je riječ o točnosti i preciznosti, sad imate priliku besplatno isprobati najnaprednijeg AI asistenta
Veliki tjedni horoskop: Bik treba vježbati, Rak će šarmirati, a Djevice će kritizirati na poslu
od 23. do 29. ožujka

Veliki tjedni horoskop: Bik treba vježbati, Rak će šarmirati, a Djevice će kritizirati na poslu

Ovan će biti pun ideja i proširit će poslovnu mrežu, no ljubavni izazovi dolaze s Venerom. Također, Ovnovi bi trebali razmisliti o prestanku pušenja i biti na oprezu zbog Marsa koji donosi umor
Evo što nas čeka u omiljenim sapunicama: Mato je došao do dokaza tko je zapravo ubio Anu
PREGLED TJEDNA

Evo što nas čeka u omiljenim sapunicama: Mato je došao do dokaza tko je zapravo ubio Anu

Doznajte što vas očekuje ovog tjedna u omiljenim serijama i sapunicama na domaćim programima, 'Sjene prošlosti', 'La Promesa', 'Chicago u plamenu', 'U dobru i zlu', 'Kumovi', 'Cacau...