Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 0

Povezivanje različitih vrsta prometa u jednu mrežu prilika je za jačanje pozicije Hrvatske

Povezivanje različitih vrsta prometa u jednu mrežu prilika je za jačanje pozicije Hrvatske
6

Pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a u organizaciji 24sata, 28. travnja bit će konferencija 'TEN-T mreža: Prometna povezanost za konkurentnije gospodarstvo'

Konferencija će okupiti ključne dionike iz sektora prometa, logistike i infrastrukture, s ciljem rasprave o strateškim potencijalima i izazovima koje nosi integracija Hrvatske u transeuropsku prometnu mrežu.

Za Hrvatsku, koja se nalazi na raskrižju srednje Europe, Mediterana i jugoistoka Europe, mreža TEN-T predstavlja priliku da postane ključno prometno čvorište. 

- Mreža TEN-T temelj je prometne povezanosti Europske unije, a za Hrvatsku ona ima višestruko strateško značenje. Ona je zapravo najvažniji objavljeni indikator planova gospodarskog razvoja EU jer, gdje se razvijaju koridori, tu se razvija industrija. Prije svega, omogućit će čvršću integraciju Hrvatske u europske logističke tokove, a time se otvara prostor za snažniji gospodarski rast i povećanje konkurentnosti naših poduzeća na jedinstvenom tržištu - ističe potpredsjednik Vlade te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Oleg Butković

Butković navodi kako ulaganja u infrastrukturu omogućuju ne samo modernizaciju željeznice, cesta i luka nego i prelazak na održivije oblike prometa koji jačaju ukupnu otpornost gospodarstva.

Na konferenciji će zato biti riječi o integriranim, multimodalnim i održivim prometnim rješenjima. Na panelu "Logistika i upravljanje lancem opskrbe: Multimodalna prometna rješenja" raspravljat će se o povezivanju različitih vrsta prometa i njihovom potencijalu u stvaranju učinkovitih i ekološki održivih opskrbnih lanaca. 

Panelisti koji će voditi glavnu riječ stručnjaci su iz područja transporta i logistike: Ivić Vodopija, direktor za istočni Jadran i srednju EuropuMAERSK; Hrvoje Ordulj, šef Odjela za sigurnost prometa, HAC; Ivan Kršić, predsjednik Uprave, HŽI; Vojko Kocijan, voditelj odjela za razvoj i projekte, Lučka uprava Rijeka, i Petar Glavaš, član uprave, ENNA Transport i ENNA Logic.

Ivić Vodopija

Posebnu pozornost posvetit ćemo razvoju strateške željezničke pruge Rijeka - Zagreb - Budimpešta kao novog primarnog pravca prometa koji bi povezao kontejnerske terminale Luke Rijeka s unutrašnjosti.

- Povećanje teretnog prometa, posebice razvojem Luke Rijeka, u pozitivnom smislu će pridonijeti povećanju naplate cestarine. Izazovi će biti kako dodatno prometno opterećenje ublažiti na kritičnim dionicama autocesta koje su i sad već preopterećene u zoni Rijeke i Zagreba. Također, postojeća mreža odmorišta zahtijevat će proširenja, pri čemu kao izazov vidimo vrijeme (projektiranje, dozvole, nabava, radovi) potrebno za ostvarenje toga - ističe Hrvoje Ordulj iz Hrvatskih autocesta.

Hrvoje Ordulj

Ordulj navodi i kako HAC sudjeluje u izradi master planova prometnih sustava. Jedan od projekata multimodalnih prometnih rješenja je projekt novog mosta Krk, gdje se, osim cestovnog prometa, planira željeznički promet u svrhu povezivanja novoga kontejnerskog terminala na Krku.

Na panelu ćemo navesti i ekološke dobrobiti sustava koji koristi različite vrste prometa, a tu je vrlo važno uključivanje željezničkog teretnog sustava kao zelenog rješenja.

Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, upozorava na izazove s kojima se susreće modernizacija željezničke mreže:

- Teško je godine i desetljeća nedovoljnog ulaganja nadoknaditi i dostići preko noći, a priprema projekata i ishođenje dozvola te velik broj žalbi u postupcima nabave taj postupak dodatno produljuju. U tom kontekstu, kao trenutno najveći problem istaknuo bih nedostatak projektanata. Također, kod izvođenja radova najveći je izazov izvođenje radova pod prometom. Mi nemamo alternative kao što je to u cestovnom prometu. Nemoguće je zatvoriti prugu na nekoliko godina dok traju radovi. Za takve velike transformacije treba strpljenja i mnogo planiranja, a cilj je na kraju svima isti, a to je bolja, brža, modernija i udobnija željeznica.

Ivan Kršić

Cargo željeznički prijevoznici suočavaju se i s velikim izazovima u prijevozu tereta s obzirom na to da su pruge u Hrvatskoj na više pravaca zatvorene za promet zbog radova.

- Ključni građevinski projekt za željezničku infrastrukturu, nizinska pruga od Rijeke do Zagreba, još nije niti počeo, a postojeća brdska pruga na toj relaciji ima jedan od najvećih uspona na željezničkoj mreži u Europi. Zbog toga je ulaganje u nizinsku prugu nužno kako bi Rijeka oslobodila svoj potencijal i postala važna točka na logističkoj mapi Europe - navodi Petar Glavaš, član uprave ENNA Transporta i ENNA Logica, te objašnjava važnost ENNA grupe u razvoju logistike i teretnog prometa u Hrvatskoj:

ENNA Transport prvi je hrvatski privatni željeznički cargo prijevoznik, koji godišnje preveze više od 20 posto ukupnog tereta u Hrvatskoj, a ENNA Logic nudi potpunu logističku uslugu, od konvencionalne željeznice do intermodalnog prijevoza, ovisno o potrebama klijenata. ENNA Logic s međunarodnim partnerom APM Terminalsom osnovao je tvrtku Rijeka Gateway, koja razvija i upravljat će suvremenim kontejnerskim terminalom u Rijeci. Riječ je o najvećoj investiciji u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj, ukupne vrijednosti 500 milijuna eura. Otvorenje prve faze terminala očekuje se na jesen ove godine. Budući terminal nakon dovršetka druge faze moći će primiti više od milijun kontejnerskih jedinica.

Sve ove inicijative i projekti pridonijet će razvoju mreže TEN-T u Hrvatskoj, a to znači kvalitetnije i sigurnije prometnice, kraća putovanja, modernizaciju željezničke infrastrukture i veću dostupnost javnog prijevoza, osobito na relacijama koje povezuju veće gradove, luke i granične prijelaze.

- Uz to, ulaganja u projekte stvaraju i nova radna mjesta. Brža i učinkovitija povezanost znači da građani mogu lakše pristupiti tržištima rada, obrazovanju, zdravstvu i ostalim uslugama. Dugoročno, to znači veću kvalitetu života, smanjenje prometne izoliranosti te više prilika za zapošljavanje i ravnomjerniji regionalni razvoj, osobito kad govorimo o manje razvijenim krajevima, koji će, zahvaljujući boljim prometnim rješenjima, postati atraktivniji za život i ulaganja - zaključuje ministar Butković.

Glavni pokrovitelj konferencije: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Partneri konferencije: ENNA grupa, Hrvatska gospodarska komora, Ericsson Nikola Tesla, Hrvatska Pošta, Lučka uprava Rijeka, Lučka uprava Split, Lučka uprava Ploče, Hrvatske autoceste, KONČAR, HŽ Infrastruktura i HŽ Putnički prijevoz.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Istražili smo što sve može Perplexity AI asistent. U jednoj stvari zaista mu nema ravnog
NEZAMJENJIV POMOĆNIK

Istražili smo što sve može Perplexity AI asistent. U jednoj stvari zaista mu nema ravnog

Umjetna inteligencija omogućila je svakome da u svakom trenutku kraj sebe ima digitalnog asistenta koji će odgovoriti na sva njegova pitanja. A kad je riječ o točnosti i preciznosti, sad imate priliku besplatno isprobati najnaprednijeg AI asistenta
Veliki tjedni horoskop: Bik treba vježbati, Rak će šarmirati, a Djevice će kritizirati na poslu
od 23. do 29. ožujka

Veliki tjedni horoskop: Bik treba vježbati, Rak će šarmirati, a Djevice će kritizirati na poslu

Ovan će biti pun ideja i proširit će poslovnu mrežu, no ljubavni izazovi dolaze s Venerom. Također, Ovnovi bi trebali razmisliti o prestanku pušenja i biti na oprezu zbog Marsa koji donosi umor
Evo što nas čeka u omiljenim sapunicama: Mato je došao do dokaza tko je zapravo ubio Anu
PREGLED TJEDNA

Evo što nas čeka u omiljenim sapunicama: Mato je došao do dokaza tko je zapravo ubio Anu

Doznajte što vas očekuje ovog tjedna u omiljenim serijama i sapunicama na domaćim programima, 'Sjene prošlosti', 'La Promesa', 'Chicago u plamenu', 'U dobru i zlu', 'Kumovi', 'Cacau...