Velodrom u Kranjčevićevoj odlazi u povijest. Zagreb gradi moderan stadion, ali biciklisti ostaju bez jedinog doma. Hoće li Grad naći novo rješenje zasad nije poznato
FOTO Kultni zagrebački stadion zadnji put ugostio je bicikliste. Nestaje jedini domaći velodrom
Nakon gotovo 70 godina postojanja, jedina biciklistička staza (velodrom) u Hrvatskoj, smještena unutar stadiona u Kranjčevićevoj ulici u Zagrebu, odlazi u povijest. Rušenje velodroma dio je opsežne rekonstrukcije stadiona koja bi trebala početi 22. travnja, a koja će Zagrebu donijeti moderan nogometni objekt, ali istovremeno označiti kraj važne sportske infrastrukture za hrvatski biciklizam. "Biciklistički ponedjeljak", tradicija, druženje i utrka u jednom, održana je 14. travnja po posljednji put.
Pokretanje videa...

Velodrom u Kranjčevićevoj, izgrađen davne 1955. godine, ugostio je generacije sportaša, od najmlađih uzrasta do profesionalaca, na 430 metara dugoj betonskoj stazi. Njegovim rušenjem Hrvatska gubi jedini objekt takve vrste. Iako je logično da Zagreb dobije moderan nogometni stadion, a nakon Kranjčevićeve na redu je i Maksimir, rušenje velodroma predstavlja značajan udarac za biciklističku zajednicu koja ostaje bez ključnog poligona za razvoj discipline.
Rekonstrukcija Kranjčevićeve: Što donosi novi stadion?
Rušenje velodroma neizbježna je posljedica ambicioznog projekta potpune rekonstrukcije stadiona u Kranjčevićevoj ulici. Grad Zagreb planira uložiti oko 44 milijuna eura u stvaranje modernog nogometnog zdanja koje će zadovoljavati stroge kriterije Uefine četvrte kategorije. To znači da će novi stadion moći ugostiti sve međunarodne utakmice, uključujući i one najvišeg ranga poput Lige prvaka, kao i utakmice hrvatske nogometne reprezentacije.

Projekt, čiji je idejni koncept djelo profesora arhitekture Vladimira Kasuna, a glavni projekt potpisuje tvrtka Sirrah projekt d.o.o., poznata i po projektiranju Opus Arene u Osijeku, predviđa povećanje kapaciteta na 11.183 mjesta s četiri potpuno natrkivene i moderne tribine spuštene do razine travnjaka, čime se gubi prostor za atletsku ili biciklističku stazu. Ispred stadiona izgradit će se novi trg veličine 6300 kvadrata pa bi se taj prostor trebao otvoriti i građanima uz elemente zelene vizure. Završetak je planiran za kraj 2026.
Privremeni dom za Dinamo i preduvjet za novi Maksimir
Rekonstrukcija Kranjčevićeve ključan je korak u rješavanju dugogodišnjeg problema zagrebačke nogometne infrastrukture. Modernizirani stadion služit će kao privremeni dom za Dinamo i potencijalno druge zagrebačke klubove poput Lokomotive, koja ga godinama koristi.
Ovaj projekt dio je šire strategije ulaganja u sportsku infrastrukturu, koju Grad Zagreb provodi u partnerstvu s Vladom RH i Hrvatskim nogometnim savezom. Izgradnja novog Maksimira, kapaciteta oko 35.000 mjesta, trebala bi započeti nakon što Dinamo preseli u Kranjčevićevu, a završetak se očekuje krajem 2028. ili početkom 2029. godine.
Budućnost biciklizma na pisti u Hrvatskoj?
Nogometna zajednica s nestrpljenjem očekuje nove, moderne stadione, a biciklisti ostaju bez jedinog doma. U dostupnim planovima i izjavama dužnosnika ne spominje se izgradnja zamjenskog velodroma. Hoće li se pronaći alternativno rješenje ili će ova sportska disciplina biti prepuštena sama sebi? Era velodroma u srcu Trešnjevke nepovratno završava.


